Kram & Meersma SHVO – Communicatieadvies en webteksten

Kram & Meersma SHVO helpt ondernemers die financieel vastgelopen zijn en zoekt samen met hen naar een duurzame oplossing. 

Kram en MeersmaEigenaren Jeanette Kram en Jeannette Meersma wilden op een andere manier gaan communiceren. Er was een nieuwe website nodig en het tweetal dacht aan nieuwe flyers en folders. Maar hoe moeten deze afzonderlijke communicatiemiddelen worden ingevuld? Hoe creëren we een geheel? Aan de hand van een intake, een doelgroeponderzoek en conceptontwikkeling maakten we een communicatieadvies.

Doelgroeponderzoek

In deze opdracht had onze collega en gedragsstrateeg Madelon van Hemel een belangrijke rol. Zij ging namelijk aan de slag met het doelgroeponderzoek. Welke doelgroep heeft waar behoefte aan? Wat zijn kansen en bedreigingen? Met welke weerstanden en motivaties heeft de doelgroep te maken? Deze uitkomsten gebruikten we voor de volgende stap: de ontwikkeling van een concept.

Conceptontwikkeling

Bij de conceptontwikkeling gingen we creatief aan de slag: we vertaalden de input en de uitkomsten van het doelgroeponderzoek naar een concept dat bij het bedrijf past. Een concept is een overkoepelend idee achter de communicatie. Een heldere en krachtige gedachte over waar Kram & Meersma SHVO voor staat. Dit basisidee wordt gebruikt om vervolgens alle uitingen aan op te hangen en geeft samenhang in de communicatie. En laat dat nou eens exact de functie van een concept zijn. 

Communicatieadvies

Alle bovenstaande stappen en de uitkomsten hiervan komen samen in het communicatieadvies. Dit advies vormt het plan voor de toekomstige externe communicatie. Daarnaast geeft het advies een overzicht van welke middelen en kanalen Kram & Meersma SHVO zo optimaal mogelijk voor haar communicatie kan inzetten en hoe. Alle bevindingen kwamen samen in de nieuwe webteksten.

Bekijk alle wapenfeiten