KENNIS² – Webteksten

Wij werken al langere tijd voor Renate en Katrien, de gezichten achter KENNIS². Erg leuke opdrachtgevers met wie we een echt goede klik hebben. Als je een klik hebt en je werkt al wat langer samen, dan weet je precies welke toon bij de opdrachtgever past. En dat komt goed uit, vooral als je webteksten gaat schrijven.

Een tone of voice is erg belangrijk in de communicatie. Het onderscheidt je van anderen en is mede-bepalend voor je uitstraling. Denk bijvoorbeeld aan de tone of voice van Coolblue. Je ziet gelijk of een bepaalde tekst of uiting bij hen past. Toen Renate en Katrien dus graag nieuwe webteksten wilden, was het dan ook niet lastig om die schrijven. Samen de inhoud bepalen en dan maar losgaan.

Normaal gesproken besteden van tevoren veel tijd aan het bepalen van een tone of voice. Dat doen we samen met de opdrachtgever aan de hand van pittige intake-vragen. Maar in dit geval hoefde dat niet, omdat KENNIS² een abonnement van ons afneemt. Vandaar dat we de intake al in een eerder stadium hebben kunnen afnemen.

Binnen het abonnement is er ook ruimte voor wat grotere klussen, in dit geval webteksten. In het abonnement mogen Renate en Katrien ons voor een bepaald aantal uren per maand inzetten voor webteksten, mailingen, social media teksten of blogs. Het is maar net wat ze nodig hebben. Een abonnement is handig voor beide partijen. De opdrachtgever krijgt de gewenste communicatie en wij krijgen langer de tijd om de organisatie goed te leren kennen. En deze kennis komt goed van pas als er bijvoorbeeld een groter project wordt aangepakt, zoals hier het geval was. Het resultaat is dan ook een hele tevreden opdrachtgever, een leuke klus om aan te werken en mooie webteksten die aansluiten bij wat KENNIS² wil uitstralen.

Bekijk de website van KENNIS²

Bekijk alle wapenfeiten