Een copywriter? Ja, juist voor jou!

 

Verhoog het effect van je teksten:

Wij gebruiken copywritingtechnieken van de beste copywriters ter wereld, zodat jouw producten of diensten bestsellers worden.

Wat is een goede copywriter?

Iedereen mag zichzelf tekstschrijver of zelfs copywriter noemen (ja er is een verschil tussen die twee). Het is geen beschermd beroep. Dus hoe weet je nu of je een professional voor je hebt, of iemand die ‘schrijven wel leuk vindt’.  Het is als leek lastig te beoordelen of je met een ervaren professional te maken hebt of met een hobbyist. Maar een verkeerde tekst kan grote negatieve gevolgen hebben. Het kan je leads en omzet kosten. En vaak zonder dat je weet dat een foute tekst daar de oorzaak van is. Dat had je immers uitbesteed aan een tekstschrijver.

Met deze zeven vragen kun je het kaf van het koren scheiden:

Hoe vind je nu een goede copywriter?

7 dingen die je altijd aan een copywriter moet vragen:

  1. Wie is jouw favoriete copywriter, jouw grote voorbeeld in jouw vak, en waarom? (In Nederland, en wie in het buitenland?)
  2. Welke boeken over copywriting heb je gelezen en in je boekenkast staan, noem eens een klassieker?
  3. Heb je een psycholoog in dienst en zo niet, welke psychologische expertise zet je in bij het schrijven van je teksten?
  4. Welke vakopleidingen en specialisaties heb je op het gebied van copywriting gevolgd?
  5. Hoeveel ervaring heb je / mag ik jouw portfolio zien?
  6. Werk je alleen of heb je nog een eindredacteur?
  7. Ben je 100% copywriter (expert) of doe je ook design of webbouw (dat lijkt handig maar het vraagt een heel andere ‘knobbel’)?

Wil je weten hoe wij die vragen beantwoorden? Maak gerust eens een vrijblijvende afspraak.

 

Wat zeggen klanten over ons?

Psychologie: wat heb je eraan bij een tekst?

Wat veel ondernemers doen op hun website is informeren. Logisch zou je denken. Maar meestal werkt het niet goed. Het nemen van beslissingen doen mensen vaak niet op basis van informatie. Pas als je erin slaagt een emotionele reactie op te roepen, krijg je mensen in beweging.

Het beslissingscentrum in ons brein is het onderbewuste. Diep daarin verborgen zit onze emotie en ons instinct. In het beslissingscentrum van ons brein nemen we onze beslissingen. Daarom is het juist zo belangrijk dat je jouw lezer emotioneert. Het helpt hem de knoop door te hakken.

Er zijn veel beïnvloedingsprincipes en het komt erg precies dat je wel het juiste principe inzet. En op de goede manier. Daarom betrekken wij de kennis van Madelon (psycholoog en expert in onbewust gedrag) nadrukkelijk bij onze teksten.

Tekstschrijver ben je niet zomaar

Scientific Advertising Claude C. HopkinsIn ons bureau snappen we het wel hoor. In Nederland kunnen de meeste ondernemers wel een aardig stukje schrijven. Of ze kennen wel iemand die dat kan. Toch is copywriting een echt ambacht. Een vak waar echt kennis voor nodig is. Aangevuld met vele jaren ervaring.

De basis van copywriting verandert niet zo snel

Claude C. Hopkins schreef het boek Scientific Advertising al in 1923. Zijn inzichten in consumentengedrag houden ook nu nog steeds stand. In zijn boek legt Hopkins de regels van effectieve reclame uit om daarmee het rendement van reclame te vergroten. Scientific Advertising wordt nog altijd geciteerd, en terecht. Het is echt een ‘must-read’. (Wil je dit boek gratis ontvangen? Mail ons dan even.)

De wereld verandert

Natuurlijk, er ontstaan nieuwe manieren van communicatie. In plaats van TV, kijken we nu naar Netflix, we gebruiken emoticons op Whatsapp en ga zo maar door. De technologie verandert en daarmee ook de taal. Maar wat blijft is onze menselijke natuur, ons instinct, ons brein. We zijn als mensen nog steeds op zoek naar liefde, veiligheid, comfort, rijkdom, gezondheid, geluk, enz. Dus, hoewel de communicatiemiddelen veranderen, veel advies van copywriters zoals Hopkins, Ogilvy, Bernbach, John Caples en nog veel andere oude helden geldt nog steeds.

Ondertussen doen wij bij Het Geheime Wapen continu nieuwe kennis op over copywriting. En over hoe mensen beslissingen nemen. We investeren veel in training en opleiding op het gebied van branding en (online) copywriting op hoog niveau. Want het enige dat we willen is een tekst voor jou schrijven die beïnvloedt, overtuigt of verkoopt.

Contact

Wil je een korte kennismaking met de inhoud van Scientific Advertising? Kijk dan even naar dit filmpje met een samenvatting (het is in het Engels)