Copywriter in Assen

Wat doet een copywriter?

Een copywriter houdt zich bezig met beïnvloedend schrijven. Er wordt nog wel eens beweerd dat de basisbeginselen van copywriting niet veranderen.  Maar toch, ook voor de copywriter staat de wereld niet stil. En dat geldt nog meer voor de wereld van je klanten.

 

Beïnvloeden. Overtuigen. Verkopen.

Dag in dat uit komen er nieuwe producten op de markt. Nieuwe manieren van communicatie ontstaan met je klanten. En we begrijpen steeds beter hoe mensen hun beslissingen nemen. Waar het ons als copywriters om te doen is, is het schrijven van teksten die beïnvloeden, overtuigen of verkopen.

copywriter in Assen

Copywriting is eigenlijk de poëzie van de hebzucht. We zijn te dik, te dun, te oud, te jong, onze tanden zijn niet wit genoeg, we hebben teveel rimpels. Ga zo maar door.

Copywriters schrijven. Over alles.

Copywriters schrijven teksten voor advertenties, direct mail, brochures, posters en commercials die je op de radio hoort en tv ziet. Woorden die verkopen. En natuurlijk schrijft de copywriter nu ook vooral voor online kanalen. Het vak gaat nu ook over het schrijven voor zoekmachines.

 

Resultaten boeken met tekst

Hoe dan ook, een copywriter schrijft om resultaat te boeken. En zoals wij er bij Het Geheime Wapen naar kijken, is copywriting in sommige gevallen ook gericht op het veranderen van gedrag. (Wil je hier meer over weten, vraag dan naar Madelon) En op het bouwen aan de relatie met je doelgroep door bijvoorbeeld geregeld een blog te schrijven of met social media updates. Maar ook e-mail marketing en het schrijven van landingspagina’s.

 

Psychologishe principes blijven onveranderd

Hoezeer internet ook van invloed is op de wereld van copywriters, de onderliggende psychologische principes van beïnvloeding zijn nog onveranderd. Om iemands gedrag te veranderen, hen een reden te geven om na te denken of om hen anders te laten voelen of handelen, dat doet de copywriter nog steeds met tekstschrijven.

 

Hieronder zie je de wereldberoemde copywriter (en reclame-icoon) David Ogilvy.

Effectieve teksten

Het schrijven van effectieve teksten vraagt dus nog steeds dat je als schrijver empathisch kunt zijn. Dat je weet hoe je moet beïnvloeden en overtuigen. Het gaat erom dat we woorden weten te vinden die je lezer relevant vindt. Dat we de juiste emoties benoemen, hen nieuwsgierig kunnen maken.

 

De copywriter moet mensen begrijpen

Kortom, een copywriter moet begrijpen wat mensen voelen, moet hen kunnen laten verlangen naar een beter leven. Meer voldoening gevend, rijker misschien, vrij van angst, twijfel of onzekerheid. Zonder de problemen waarmee ze nu kampen.  Wil je hier eens over doorpraten? Maak gerust een vrijblijvende afspraak.  Want wij raken er niet over uitgepraat, dat prachtige vak van copywriter.